אחרי עשור של קיפאון - שוק הנדל"ן בקיסריה מתעורר

לאחר שלמעלה מ- 100 עסקאות נדל"ן נחתמו רק בשנת 2020, ולאור המגמה שצפויה להמשך גם ב- 2021 בדקה אביה מאיר, מומחית לנדל"ן למגורים ולנדל"ן מסחרי למעלה מ 15 שנים לאיזה שכונות בקיסריה יש את הביקוש הגבוה ביותר, היכן נחתמו העסקאות הכי מעניינות, ולמה כדאי למהר לפני שיגמר.

 

בשנים האחרונות היו כמה כתבות על הנדל"ן בקיסריה וכולן דיברו על מחירים נמוכים יחסית לתדמית היוקרתית של הישוב ואיכות החיים בו.  לשם הדוגמא, למצוא בית דו משפחתי ב- 3 מליון ש"ח (על מגרש של 500 מ"ר) היתה עסקה רווחת. במשך כעשור הנדל"ן בקיסריה סבל מקיפאון. כחלק מהמגמה העולמית שיצרה מגפת הקורונה, אנשים עזבו בשנת 2020 את מרכזי הערים בחיפוש אחר בית בעל אופי כפרי באויר הפתוח ובישובים מאופיני חיי קהילה שאינם מבוססי צפיפות. קיסריה, מן הסתם, הפכה להיות שוב מוצר מבוקש. לא מעט רוכשים פוטנציאליים הגיעו לחפש בתים פרטיים בקיסריה, והיום ניתן לראות הרבה משפחות צעירות שמצטרפות לישוב המתפתח. 

 

 וילות בקיסריה - גולף, ים ואויר לנשימה

 

35 מגרשים נמכרו בו ביום

שמעון (שם בדוי) הגיע לקיסריה עם שק שינה ומטרה אחת - להיות בין הרוכשים המאושרים של מתחם הבוטיק שהשיקה החברה לפיתוח קיסריה בסוף 2019. כמוהו היו רבים שכבר זיהו את שינוי המגמה והסתערו על הפרויקט: מתחם "גולף בוטיק" הצמוד למרכז המסחרי שבשכונה  13 היוקרתית.


בפרויקט הוצעו 35 מגרשים בני 300 מ"ר כל אחד. המגרשים "נחטפו" בפתיחת השיווק במחירים של בין 1.8-2.2 מיליון ש"ח ליחידת קרקע. היו שזיהו את הפוטנציאל הרחב ושירינו מראש מגרשים.


שכונה דרומית חדשה, שכונה 12, בעיצומה של מכירת המגרשים 

שכונה 12 החדשה ששיווקה למכירת קרקעות החל לפני כשש שנים, קרובה לחוף שדות ים, וצמודה למחצבה הישנה, בחלקה המערבי הוקם פארק המחצבה.  קרקעות בגודל של 600-700 מ"ר בשכונה 12 המשיכו להימכר בשנת 2020 ללא כל שינוי במחירים, כך שנמכרו 14 מגרשים במחירים של 2.6-3.9 מיליון ש"ח.


חוף הזהב
- הכי קרוב לקו הים

מתחם של בתים קטנים צמוד לחוף הים קייט ושייט, במרחק של כ 100 מטר בלבד, נקרא בעבר ה"משולשים", היום נשארו מעט מאוד משולשים שהוחלפו לבתים חדשים בשתי קומות אשר נהפך עם השנים לאחד המקומות המבוקשים בישוב עם מחירים גבוהים למ"ר. בשנת 2020 נמכר במתחם בית אחד במחיר של 2.9 מיליון ש"ח בגודל של 62/324 מ"ר. 

 

שכונת הגולף, שכונה 13

שכונה חדשה יחסית, משתרעת על כל החלק המזרחי של מגרשי הגולף. השכונה מאופיינת בבתים בודדים  ומפוארים על מגרשים  בגודל של 600 מ"ר, הממוקמים מזרחית לרחוב הכוכבים. לאורך רחוב זה ומערבה ממנו, בסמוך למגרשי הגולף, קיימים מגרשים בגדלים של דונם, חלקם נושקים למגרשי הגולף. בשנת 2020 נמכרו 10 בתים בגודל מגרש של 600-700 מ"ר לפי הפירוט הבא: 4 בתים נמכרו בין 4.2-4.8 מיליון ש"ח. עסקאות אלו נחתמו במחירים נמוכים מהצפוי אולי גם בשל הצורך של משפחות במימוש הנכסים שלהן. שלושה בתים נמכרו בסביבות ה 5 מיליון ש"ח ושני בתים פינתיים נמכרו בין 7.1-7.8 מיליון ש"ח. בנוסף, נמכר בית אחד על מגרש פינתי של 1.2 דונם, וילה מודרנית על שני מפלסים במחיר של 10.9 מיליון ש"ח ועסקה נוספת של דונם מומשה במחיר של 14.6 מיליון ש"ח.

 מגרשים של דונם על הגולף ב 10 מליון ש"ח


השכונות הדרומיות  9 ו- 11

השכונות הדרומיות בישוב ממוקמות מערבית לגולף, שכונה 9 בעלת בתים בודדים בלבד ושכונה 11 הינה שכונה מעורבות של בתים בודדים ודו משפחתיים. בשנת 2020 נמכרו 7 בתים דו משפחתיים במחירים של 3.1-4.1 מיליון ש"ח ו- 5 בתים בודדים במחירים של 4.9-7.7 מיליון ש"ח.


השכונות ה
צפוניות 4,5 ו- 6

השכונות הצפוניות, שהיו מאבני היסוד של הישוב, ממוקמות מעל חוף האקוודוקט ולאורכן עובר רחוב הדר המקשר את שלושתן כעמוד שידרה, עליו בתים השייכים למיודעים כמו ראש הממשלה בנימין נתניהו, הוילה לשעבר של גידאמק והאחוזה של קוגן, שפורסמה לאחרונה במחיר מכירה של 845 מיליון ש"ח.  בשכונות נמכרו 7 בתים בודדים על מגרש של למעלה מדונם במחירים של 5.3-8.7 מיליון ש"ח, במחירים הנמוכים יותר מדובר על בתים מאוד ישנים ששווי השוק שלהם נמוך יחסית ולכן המחיר נקבע לפי ערך המגרש. 2 בתים נוספים על מגרשים גדולים נמכרו האחד במחיר של 10 מיליון ש"ח והשני במחיר של 19.3 מיליון ש"ח.


בתים דו משפחתיים בשכונות 7 ו- 10

השכונות הצפוניות יותר וקרובות לישוב הסמוך ג'אסר א-זרקא, והוקמו לשיווק לאנשי קבע לפני הרבה שנים, נמצאו בהן 8 עסקאות בין במחירים 3.55-4.55 מיליון ש"ח, כאשר בית אחד באופן מפתיע נמכר פעמיים השנה.


שכונה 3 - ממתחם מלונית לשכונת "מלרוז פלייס"

שכונה בעלת אופי צעיר ממוקמת במרכז הישוב וצמודה לבית הספר, לבית הכנסת, למרכז המסחרי, מגרשי טניס וספורט, ומאופיינת בבתים קטנים ברובם של כ 150 מ"ר על מגרשים קטנים. בשכונה נמצאו 8 עסקאות של דירות קטנות וישנות, חלקן משופצות, בגודל ממוצע של 100 מ"ר שטח בנוי, שנמכרו בטווח המחירים 1.9-2.7 מיליון ש"ח.


בשכונה מוקם בימים אלו פרויקט ייחודי CLE  שהושק בהצלחה במהלך בשנה האחרונה וכולל מתחם של 4 בנייני בוטיק שיכללו כ-80 דירות, על שטח של כ-14 דונם, שנרכש בתחילת 2018 במחיר של 56.5 מיליון ש"ח. תמהיל הדירות כולל דירות בנות 6-3 חדרים, דירות גן ופנטהאוזים בשטח של מ-82 מ"ר ועד 206 מ"ר בתוספת מרפסות וגינות.  בפרויקט החדש נמכרו עד כה במתחם 15 דירות במחירים של בין  2.6 ועד ל 6 מיליון ש"ח לדירות הפנטהאוז.


כחלק משיווק השכונה החדשה נעשתה גם מתיחת פנים ותוספת של שירותים ממנו ייהנו תושבי השכונה דוגמת תוספת מקומות חניה, מגרש טניס משודרג ובעתיד צפוי לקום גם מרכז תרבות יישובי בגבולות השכונה. אין ספק, שהפרויקט שבניתו החלה לאחרונה משדרג משמעותית את השכונה ושווי הנכסים בה צפוי עוד לעלות.

  

 

 איכות חיים בשכונה המרכזית, הפרויקט החדש ירים את השכונה למעלה


שכונה 8
השכונה הכפרית 

האופי הכפרי שלה ומיקומה המרכזי הופכים את שכונה 8 לאחת המבוקשות בקיסריה. בשכונה נעשו סך הכל 5 עסקאות. שני דו משפחתיים במחירים של 5.25 ו 5.4 מיליון ש"ח, בבניה חדשה ומרשימה, ושני בתים בודדים האחד במחיר של 5 מיליון ש"ח, עליו בית מיושן יחסית, והשני במחיר של 10 מיליון ש"ח.  עסקה נוספת נסגרה בשווי 9.5 מיליון על מגרש של 1.2 דונם עם בית ישן וקטן.


שכונה 2 -מוילות יוקרה ישנות לווילות מודרניות מול הים

השכונה הוותיקה ביותר בקיסריה מתחדשת. השכונה שבין דיריה בעבר ובהווה ניתן למצוא אישים כגון הנשיא עזר ויצמן ז"ל, שר הכלכלה גדעון פת ז"ל, הצייר רובין ז"ל ואף הברונית רוטשילד יבל"א. השכונה אופינה בווילות ישנות על מגרשים גדולים של דונם עד 4 דונם, וכעת מעוררת ענין ומתחדשת. היא צמודה לחוף האקוודוקט, ומחלק מהבתים ניתן לראות את הים.

מגמת ההתחדשות הולידה עסקאות אטרקטיביות של רוכשים שזיהו את הפוטנציאל שהחלה בסוף 2019 נמשכה גם בשנת 2020 וסה"כ העסקות כללו 7.6 דונם הצמודים אחד לשני, מדובר על רכישות בסך של כ 32 מיליון ש"ח. עסקה נוספת של קרקע שנמכרה בשכונה הייתה מגרש של 2.5 דונם ב 9 מיליון ש"ח.

 

 

וילה גדולה הנבנית בשכונה 2 מול חוף האקוודוקט

דיור לנופש בנאות גולף ממשיך לככב

נאות גולף מתחם הנופש מורכב מ 500 יח"ד קטנות בגודל של כ 40-130 מ"ר הנהנות מבריכות, מגרשי טניס, גני שעשועים ומדשאות ירוקות. המקום עם מספר עסקאות רב ושומר על רמה גבוהה של תחזוקה. במקום נמכרו דירות של 2 חדרים במחיר של 860-910 אלף ש"ח, דירות של 2.5-3 חדרים במחירים של 880-1.160 אלף ש"ח, דירות גן ואף דירה כפולה במחיר של 1.65 מיליון ש"ח. סה"כ מדובר סך הכל על 32 עסקאות שנעשו במהלך השנה. 


במרץ האחרון מכרה חברת "אזורים" קרקע של 8.6 דונם שהיה בבעלותה למעלה משני עשורים. הקרקע מיועדת למלונאות, עם זכויות בניה של 5000 מ"ר עיקרי, הקרקע ממוקמת בין שלב א' לשלב ב' במתחם. לאחר מספר פעמים שהוצעה למכירה במכרז מומשה העסקה בשלהי ימי הקורונה במחיר של 13.65 מיליון ש"ח.  


פארק התעשיה החכם קיסריה ממשיך בפיתוח ובניה 

פארק התעשייה של קיסריה מתפתח והפך למבוקש מאוד בשנים האחרונות בו נבנו מרכזים לוגיסטיים שלא נראו כדוגמתם בארץ ובנייני משרדים חדשים לתעשיות מתקדמות. נדיר למצוא בפארק התעשיה מבנה או קרקע למכירה, אך בכל זאת בסוף מרץ 20 נמכרה קרקע גדולה בפארק הצפוני במחיר של 58 מיליון ש"ח. 

 

 פארק התעשיה של קיסריה בתנופת בניה


עליית מחירים של 17% במחירי המגרשים 

כמות המכירות הגוברת בשנה האחרונה, גרמה לחברה לפיתוח קיסריה לאחרונה, להעלות את מחירי המגרשים שנותרו למכירה בשכונה 12 למחירים של מינימום 3.5 מיליון ש"ח (המחיר היה 3 מיליון ₪) ולשני מגרשים בגודל דונם שנשארו לה על הקו ראשון לגולף בשכונה 13 ל 10 מיליון ₪ (המחיר היה 8.5 מילון ₪), עליית מחירי המגרשים משקפת עליה של 17%!

 

לסיכום, המגמות שהחלו בשנת 2020 נמשכות לשנת 2021 וכוללות המשפחות צעירות הפוקדות את הישוב מתוך רצון להכירו מקרוב. מדובר על למעלה ממאה עסקאות נדל"ן בשווי של כמעט חצי מיליארד ש"ח, בישוב שגרים בו רק כ- 5000 תושבים. עסקאות מגוונות המותאמות לאופי או פרופיל רחב של רוכשים החל מ 3 ועד 11 מיליון ש"ח לבתים בודדים שרוכשיהם כולם יחליפו השנה את כתובתם לכתובת היוקרתית קיסריה. עסקאות מעניינות נרקמות גם עכשיו בפתחה של 2021 ובוודאות תהיה סיבה טובה להמשיך ולעקוב אחר המגמה והסיפור הנדלני המעניין של הקהילה הקטנה והישוב המתפתח בקיסריה.


הכותבת: אביה מאיר, הינה בעלת תואר ראשון בראיית חשבון ותואר שני במשפטים לרואי חשבון, מומחית לנדל"ן למגורים ולנדל"ן מסחרי למעלה מ 15 שנים.


הנתונים מבוססים על נתונים המפורסמים ברשות המיסים לשנת 2020 ואינם מעודכנים סופית וכן נתונים שעודכנו מהחברה לפיתוח קיסריה
.